Juni 2015

Nieuwe stenenoplegger

Een lichtgewicht stenenoplegger voor het uitrijden en lossen bij de klant van bestratingsmaterialen en bijbehorende spullen.

Deze wagen is voorzien van een verrijdbare 16 TM kraan met stenenklem. Tevens inzetbaar met platen klem voor het leggen of oprapen van stalen rijplaten.


Mei 2015

Nieuwe Pick-Up

Isuzu D-max, een met open laadbak voor het uitrukken met verkeersvoorzieningen bij calamiteiten op de snelwegen in het zuiden.De nieuwe Isuzu combineert styling en veiligheid. Daarnaast beschikt de Isuzu over duurzaamheid en efficiëntie op het gebied van brandstofverbruik. De Isuzu kan gebruikt worden voor verschillende doeleinden.

Isuzu D-Max groot

Deze wagen is een aanvulling op het wagenpark en de voor Transpo-Nuth nieuwe opdracht voor het plaatsen van tijdelijke verkeersafzettingen bij calamiteiten op de rijkswegen. Zoals te zien is deze wagen voorzien van signalering hetgeen de veiligheid bevordert tijdens de acties op de snelweg.


April 2015

Nieuwe dieplader

Een nieuwe aanwinst voor Transpo-Nuth, ditmaal een nieuwe semi-dieplader. Het betreft een OptiCat-semi-dieplader met het voordeel dat er machines met wielen, denk hierbij aan een laadschop, kunnen worden vervoerd.

 

Semi-dieplader met V-shape laadkuilen Semi-dieplader met V-shape laadkuilen
Door de V-shape laadkuilen in laadvloer hoeven de wielen van bijvoorbeeld een laadschop niet verwijderd te worden, zonder dat de laadschop boven de cabine uitsteekt. Dit zorgt ervoor dat deze moeiteloos kan worden vervoerd. Als de zogenoemde V-shape laadkuilen niet nodig zijn kunnen deze worden gevuld met planken zodat de laadvloer weer volledig vlak is.


Maart 2015

Nieuwe Iveco

Transpo-Nuth heeft haar wagenpark vernieuwd met een nieuwe euro 6 Iveco. Deze kan zelf laden en lossen en is uiterst geschikt voor het vervoeren van verschillende bouwmaterialen, zoals bouwketen.


November 2014

Nieuwe veegwagen

Sinds november is Transpo-Nuth in het bezit van een RAVO 580STH veegmachine. Het is een rechts gestuurde compacte veegmachine met voorwielsturing, frontopname en met een maximum snelheid van 80 km/u. Deze veegmachine is zowel op de grote doorgaande wegen als op de kleine straatjes inzetbaar.
Deze veegmachine heeft de volgende mogelijkheden:

  • Het reinigen van natuursteen.
  • Het reinigen van wegdek na lekkage van brandstof en olie zoals motor-, hydrauliek- en versnellingsbakolie.
  • Het reguliere vegen van wegen en bestratingen.
  • Onkruid verwijderen met speciale borstels.

 

De wegdekreiniger is binnen 10 minuten gemonteerd / gedemonteerd. De wegdek-reiniger is getest volgens normen (DEKRA keurmerk) en zorgt ervoor dat 120% van de stroefheid van het wegdek terug keert.
Kijk op onze Facebookpagina voor een filmpje van de RAVO 580STH in actie


Februari 2014

Nieuwe Volvo FH-420

Transpo-Nuth gaat mee vooruit. De nieuwe Volvo FH-420 is toegevoegd aan het wagenpark van Transpo-Nuth.
Deze Volvo beschikt over een nog beter aerodynamisch design en betere handling.


22 juli 2013

LZV combinatie

Transpo-Nuth B.V. beschikt per augustus over een langere en zwaardere vrachtautocombinatie ook wel LZV genoemd. Deze combinatie is een vrachtwagen die meer vracht kan en mag vervoeren dan een gewone vrachtautocombinatie. Deze combinatie is maximaal 25,25 meter lang en 60 ton zwaar, terwijl een gewone vrachtwagen maximaal 18,75 lang is en maximaal 50 ton zwaar mag zijn.

Er is gekozen voor een Trekker van DAF (SpaceCab type FAN XF105) met een laadvloerlengte van 7 m¹ en daarachter 2 stuks middenasaanhangwagens met een laadvloerlengte van 7 m¹ en de ander van 6,6 m¹. Als LZV kan er dus gereden worden met deze dubbele aanhanger, hetgeen echter betekent dat je niet overal mag rijden, deze routes liggen vast en zijn nog beperkt.

Op het eind van de bestemming kan dus 1 aanhanger worden afgekoppeld en op locaties of in de stad worden gelost, vervolgens kan de aanhanger worden gewisseld en kan deze worden gelost.

Voor het besturen van deze LZV zijn er inmiddels 4 chauffeurs opgeleid en hebben hiervoor een diploma behaald.

Verder heeft Transpo-Nuth B.V. deze uitvoering zo uitgerust dat in elke vorm een meeneem heftruck kan worden meegenomen. Deze kan achter elke aanhanger en trekker worden ingehaakt en vervoerd. Dit heeft tot voordeel dat de wagen zelf kan lossen, en dus geen laadplekverlies heeft zoals dat is bij een wagencombinatie met laadkraan.

Zo is het dus mogelijk om 3 maal laadvloerlengte van ca. 7 m¹ te benutten in een rit hetgeen dus besparing oplevert voor klant en milieu.

groot
LZV combinatie

 


15 Maart 2013

Transpo-Nuth toekomstgericht

Op donderdag 14 maart 2013 hebben 44 chauffeurs van Transpo-Nuth een MBO-2 diploma ontvangen. Hierbij is voor deze werknemers een opleidingstraject afgesloten van circa 1,5 jaar waarbij de theoretische kennis alsook de praktische kennis is verhoogd. Hierbij meegenomen is dat voor deze mensen tevens de code 95 verplichting van 5 maal 7 uur scholingsplicht is voldaan.

Transp-Nuth heeft dit bewerkstelligt met medewerking van P3 uit Etten-Leur en opleidingscentrum Keijbeck uit Susteren.

De opleidingen hebben dus compleet in zuid Limburg plaatsgevonden. In Nuth op eigen locatie te Transpo-Nuth aan de Economiestraat 3 en bij Keijbeck, oude Rijksweg te Susteren.

Voor de mensen heeft dit toch wel enige energie gekost. Leren na overdag hard werken valt niet mee, maar des te trotser zijn de directie en eigenaar van Transpo-Nuth op dit behaalde resultaat.

Het uitreiken van de diploma’s werd dan ook met enig vlagvertoon ingevuld. Op de eigen locatie, de Truckwash Parkstad te Hoensbroek is onder het genot van een hapje en drankje en de nodige felicitaties dit heugelijk feit gevierd.

Dhr. Erik Muitjens is van mening dat investeren, zeker in je werknemers, loont. Zelfs in deze moeilijke tijden waarbij de blik vooruit gericht blijft zodat ook in deze bedrijfstak een goed ondernemersbeleid zijn vruchten zal afwerpen.

Wij willen iedereen nog van harte feliciteren met het behalen van hun MBO-2 diploma.

 

SDC10211_600x450


22 Februari 2013

Nieuwe dieplader bij Transpo-Nuth

Met ingang van 21 Februari 2013 beschikt Transpo-Nuth over een nieuwe Nootenboom Eurodieplader. Het voordeel van deze dieplader is divers. Zo beschikt de dieplader over een laadvloer met een breedte van 2,89 meter, deze te verbreden is tot 3,20 meter. Verder heeft de dieplader een lengte van 8 meter en de mogelijkheid om deze te verlengen tot 13,25 meter.

Bovendien is de hoogte van de laadvloer ten opzichte van de weg slechts 39 cm. Voor het laden van machines zijn geen oprijplaten meer benodigd. Deze oplader beschikt over een hydraulisch systeem dat de mogelijkheid biedt om de laadvloer op de grond te leggen. De trekker ontkoppelt zich, waardoor de machine zonder enige moeite op de laadvloer kan worden gereden. Vervolgens kan de trekker weer worden aangekoppeld en wordt de laadvloer weer van de grond gelift.

Deze dieplader is geschikt voor machinetransport tot een gewicht van 43 ton. Door de diepe ligging van de laadvloer kan er nu ook materieel vervoerd worden dat wegens de hoogte normaal niet geladen kon worden.

 


1 Februari 2013

Vacuüm hefapparaat voor glaspanelen

Sinds 1 Februari beschikt Transpo-Nuth ook over een vacuüm hefapparaat voor glaspanelen. Dit is een hulpstuk voor het stabiel verplaatsen van lasten zoals met name glaspanelen of andere vlakke plaatmaterialen. Daarnaast is het mogelijk om het hulpstuk handmatig te draaien van 2 x 90 graden en/of te kiepen tot 90 graden. Het vacuüm hefapparaat is voorzien van een vacuümpomp op accu, met een voor de veiligheid voorzien van 2 gescheiden vacuümsystemen.

Dit hefapparaat wordt gehangen aan een van onze laad- loskranen. Hierdoor wordt het mogelijk om b.v. de glaspanelen (tot een maximaal gewicht van 500 kg.) op de bouwplaatsen, niet alleen te lossen maar ook op het project van af de wagen op de gewenste plek te plaatsen.

groot2

Transpo-Nuth B.V.

Adres:
Economiestraat 3
Parkstad nr. 184
6361 KD Nuth

T +31(0) 455 241 574
F +31(0) 455 242 228

K.v.K. 14031634
BTW NL005108159B01

E info@transponuthbv.nl
E planning@transponuthbv.nl